Rättsläkare, svenska B och i väntan på skilsmässan…

Jag upplever att det börjar hända lite saker i mitt liv nu. För det första fick jag ikväll ett samtal från en person som har hand om statister till filminspelningen av Kommissarien och havet där jag ska vara rättsläkare. Jag får väl se hur mycket av mina gamla, gamla teaterkunskaper som kommer till nytta eller om jag kommer att bli helt ställd när jag väl står där. Men det löser sig, det blir som det är meningen att det ska bli. Men det här känns bra! 😀

Idag hade jag den muntliga examinationen i svenska B hos Hermods och jag kopplade upp mig på ”den universiella kunskapsbanken” innan jag kopplade upp mig. Det innebär att jag kontaktar all kunskap som finns där ute och att jag har tillgång till den så länge jag är ”uppkopplad”. Jag var faktiskt inte alls speciellt nervös innan men det blev en trög start när läraren ställde en fråga om under vilken epok som Strindberg var aktiv… Det hade totalt trillat bort ur minnet men det löste sig i slutändan. Jag tycker personligen att hela examinationen gick så där men jag kammade i alla fall hem ett VG! 😀
Hon tyckte att jag skrev väldigt bra och på ett annorlunda sätt än många andra. Fast sen vet ju inte jag om hon säger så till andra också men det här kändes också bra! 😉
Jag kommer att lägga upp alla uppdrag som jag haft här på bloggen för jag vet att det kan komma andra till nytta.

Nästa vecka sticker jag till Stockholm, träffa goa gamla vänner och även några nya förhoppningsvis. Det finns fördelar med att studera på distans eftersom jag inte måste vara hemma för att plugga utan kan vara där jag själv vill. Ska bli underbart att komma av ön igen. Vem vet, jag kanske flyttar över Östersjön igen så småning om 😀 Mer möjligheter till jobb finns det ju där och jag är faktiskt inskriven i bostadskön i Nynäshamn och har varit det i nästan ett år snart, kanske är dags igen snart? Bra känns det här också! 😀

MEN, det finns en sak som fortfarande inte är löst och den känns inte alls bra för den driver mig till vansinne emellanåt… Skilsmässan… Jag har messat min (fd) man och frågat om han har skickat iväg papperna. Första gången var för nästan två veckor sedan och då sa han att han inte hade gjort det. Igår skickade jag ett nytt sms, inget svar. Idag skickade jag ytterligare ett där jag skrev att jag inte ville tjata på honom men att jag vill ha en lösning på det här eftersom jag tycker det är jobbigt, inget svar. Ikväll ringde jag till honom och gissa: Jaaa, inget svar.
Jag blir snart tokig på det här. Jag skickade iväg skilsmässopapperna till honom den 14 februari, han har träffat en ny kvinna och ändå så är det nu fyra månader sedan han fick papperna. Jag hoppas innerligt att han hör av sig snart för jag vill inte gå och bära omkring på den här jobbiga känslan. JAG VILL BLI FRI!!!

Men det finns en sak jag verkligen uppskattar just nu och det är LIVET!!!

I Livets Tjänst

Lillan

6 svar

  1. Vet du, GÖR dig fri, skicka in skilsmässoansökan och betala in avgiften. Även om han inte skrivit under den kommer den att behandlas, men det tar lite längre tid. Skriv en fotnot att han är lite ”motsträvig” och hur länge ni levt åtskilda så löser det sig. Återta din makt över din egen fria vilja! / Kram Mia

    • Du har så rätt så Mia… Jag ger honom den här veckan ut att svara på mitt sms, händer inget så gör jag som du beskrivit och tack för det tipset förresten!
      Kram!

      • Det är min absolut fulla övertygelse att: Det som inte tar död på oss, stärker oss.
        Med lite distans till den för stunden jobbiga saken, inser man att det finns värre saker.
        Det gäller bara att ha tillit och tilltro till ”det högsta medvetandet” .

        Med ljus & kärlek / Mia

      • Visst är det så, tiden läker alla sår heter det och det kommer detta att göra också. Den här dagen var en otroligt jobbig dag men de flesta dagarna är toppen för mig.
        Tack fina, fina Mia! ❤

  2. Skitkul att kanske se dig på tv då 😉

    Jag har nästan nedräkning tills jag och Knubbsälen beträder ön… stockholm skiter jag i, där har jag varit förr 😉 *nä då*

    • Hehe, det är ju inte ens säkert att jag kommer med… lätt att klippa bort scener ibland! 😉
      Jag längtar också hur mycket som helst tills ni kommer. Jag är i Stockholm just nu… Har faktiskt shoppat idag, för hela 500 kr! 😀

Lämna en kommentar